Tuesday 26 July 2011

Mari Baca Mari Baca!

Gambar dari Incik Google
Assalamualaikum..

Semoga n3 kali ini kita semua memperoleh manfaatnya, insyaallah.

Maklumlah Ramadhan al Mubarak bakal menjelang tiba sudah pastinya ramai umat islam di Malaysia ingin berbuka puasa secara buffet di hotel-hotel, ianya seolah-olah sudah menjadi trend bagi yang berkemampuan.(^_^)

Bersempena dengan ini jom kita berkongsi maklumat penting berkaitan dengan senarai hotel yang punya sijil halal, bukan apa sebagai sesama muslim rasanya lebih baik kita mengingati sesama  kita kan, takut2 nanti ada pula yang termakan makanan yang mengandungi bahan yang diragui.....

Berikut senarai hotel & resort (mengikut negeri)yang memiliki sijil halal yang diiktiraf oleh JAKIM, JAIN, MAIN, & HDC  :



















Semoga kita semua memperoleh manfaat bersama-sama...Halalan Toyiban! (^_^)v
p/s : Makanan yang haram, sama ada ia daripada bahan yang dicampur najis dan benda syubhah atau daripada punca yang tidak halal dan syubhah, maka pasti akan datang tiga bahaya besar kepada si pemakannya.
  • Pertama, makanan itu akan mempengaruhi jiwa seseorang sehingga dia berasa lebih gemar melakukan kejahatan dan maksiat serta bencikan kerja kebajikan atau ketaatan.
  • Kedua, sebarang doanya tidak akan dimakbulkan Allah
  • Ketiga, ia akan menyebabkan dia mendapat keseksaan neraka Allah di hari akhirat kelak.
“Setiap daging yang tumbuh daripada makanan yang haram, maka api nerakalah yang layak baginya.” (Hadis riwayat at-Tirmizi) 


Rujukan : http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/senarai-hotel

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...