Tuesday 5 July 2011

"Lunch Time"


Time nak dekat dekat lunch tadi aku jalan dengan officemate menuju ke cafe.
Sambil sambil berjalan tu, kami berborak pung pang pung pang , lepas tu aku tanya soalan , lebih kurang macam ni la ; 



"Ehh nak makan apa ek hari ni?" (padahal soalan tu untuk diri sendiri tapi aku tanya gak la pendapat umum)hehe....

Mendengar soalan macam tu, aku nampak dia macam berfikir.

"ni mesti dah bosan dengan makanan yang ada kat cafe tu kan, tu yang tak boleh beri jawapan"  getus aku dalam hati.
Kami jalan lenggang kangkong, aku plak dok fikir lagi apa menu lunch hari ni..

Beberapa detik, officemate  buka mulut dan memberi jawapan pada aku macam ni:

"emm...ntah la, dok fikir gak ni nak makan apa" lagi pun.......

Lagi pun apa? Aku tertanya tanya sambil renung dia...

"aku dah 3 hari dah boikot kedai kak yan ni" <---- (korang rasa sapa yang boikot ni)

Aku senyum sambil mengangguk kepala. (dalam hati gelak sakan)

"ko plak nak makan apa...."

Dia sambung tanya aku lagi....

Aku selamba ja jawab, "entah la". Aku pun 2 x 5 juga dengan dia masih dok fikir fikir lagi.

Aku senyum kat dia. Lepas tu terus masuk cafe. Padahal dalam hati dok berkira kira tak tahu nak makan menu apa....hahaha........

Agak agak korang tahu ka motif aku buat entry ni?

Bukan apa bila dah selesai makan tadi, aku terfikir punyalah manusia ni (termasuk aku la) rupa rupanya dok fikir menu untuk breakfast la, lunch la, dinner la....semua manusia fikir nak makan apa. Betul tak?

Tapi.......

Pernah ke korang terfikir.....


menu apa untuk diberi pada ROHANI kita hari ini?.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...