Monday 4 July 2011

Bagaimana nak hentikan Bersih?

Kadang kadang aku terfikir,
bila aku tengok berita yang makin menggila di putar belit dan juga bila ku lihat perjuangan yang dikatakan sedikit tersasar (ni pandangan aku), ditambah pula dengan provokasi yang melampau lampau...ehh bagaima nak hentikan perhimpunan Bersih ni??  Aku berkira kira dalam hati sendiri....



Bagaimana nak rentikan perhimpunan ni? bagaimana? bagaimana?

Pakai perkasa?
Pakai media?
Pakai polis?
Pakai patriot?
Pakai Ibrahim Ali?
Pakai pesilat2?
Ugut rakyat?
Sebarkan mereka yg buat ni nk tubuhkan negara komunis?
Ugut nak tarik balik kerakyatan?
Label mereka yang join "Penderhaka?"

atau

Penuhi aja semua tuntutan Bersih, yang dapat hilangkan keraguan orang ramai terhadap pilihanraya Malaysia...Yang untungnya adalah semua..tak gitu...samada yang memerintah mahupun yang diperintah semua beroleh keuntungan, buat apa nak takut....


Bersihkan Senarai Undi..
Mereformasikan Undi Pos..
Gunakan ja Dakwat Kekal..
Bagi ja akses Media yang Bebas dan Adil..
Laksanakan tempoh Kempen Minima 21 hari..
Kukuhkan Institusi Awam..
Hentikan Rasuah..
Hentikan Politik Kotor..

Kalau dipenuhi tuntutan tu, kompem2 la kan perhimpunan bakal dihentikan...korang plak rasa cara mana yang boleh hentikan perhimpunan tu ?hehe...buat apa nak takut kan. Aku lihat kalau betul 8 tuntutan tu dan perjuangan mereka tidak tersasar, tak de satu pun yang bakal menggugat keselamatan awam dan Negara Malaysia...


p/s : sah2 la perhimpunan ni akan penuh dengan provokasi.....huhuhu....aku doakan buat semua semoga semuanya selamat dan berjalan lancar...chow cin cau....kalau takde pape hal,aku nak g tengok jadi pemerhati bebas sebab aku suka tengok dengan mata kepala aku sendiri bukan dengan dengar cakap2 org.sekian.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...