Thursday 22 September 2011

Temankan Gua Boleh?

Waktu : Petang yang hening
Lokasi : Mall ....... (rahsia)


Mat Rock         : Lu pree tak ari ni?


Ahmad Kamil  : Eh, ari-ari saya pree....Nape?


Mat Rock         : Cantekk, Temankan gua boleh?


Ahmad Kamil  :  Owrait, bab-bab teman ni saya no hal bang, nak suruh teman jumpa  
                               awek...boleh...teman g karaoke...beress...teman mancing...okey....teman p          
                               umah terbuka...saya suke,pasai pa kalau bab makan ni memang patut pun 
                               ajak saya...hehehe.
                         
Mat Rock        :  Perghh, kira lu ta dak hal r temankan gua ni?


Ahmad Kamil :  No hal bang! (penuh bersemangat dan yakin)


Mat Rock        :  Okeh! jom  teman gua solat asar berjemaah, da azan ni.....




p/s : Abu Zar r.a meriwayatkan bahwa ada sekali Rasulullah s.a.w keluar dari rumahnya.Pada masa itu ialah musim daun-daun gugur.Baginda ambil ranting sebatang pohon yg daun-daunnya mulai gugur dengan lebatnya,seraya Baginda s.a.w bersabda,"Ya Abu Zar! Apabila seorang Islam menunaikan solatnya kerana ALLAH,dosanya gugur seperti daun-daun ini gugur dari pohon ini".

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...