Wednesday 18 April 2012

Ujian itu.....

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum :)
Hello ♥
 
Insyaallah semuanya akan selamat, semuanya akan kembali seperti sediakala.Apa yang penting redha dan bertenang, kerna setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Apa yang berlaku merupakan satu ujian dari Allah buat hamba-hambaNya, walau pahit walau manis walau payau, haruslah ditelan jua. Tiada hak untuk mempertikai kenapa diri kita di uji. Inilah hakikat sebuah kehidupan, tidak indah tanpa ujian (^_^) Ucapkanlah kata-kata syukur atas rahmat dan ujian yang diberi oleh Allah, dan berdoalah agar dikurniakan kekuatan hati agar bisa menempuhinya.

Usahlah mengeluh, usahlah menyalahkan takdir diatas ujian yang diberi, kerana ini semua bukanlah satu penyeksaan tapi ini merupakan peringatan, tanda Allah masih kasih masih sayang akan dirimu. Percayalah Dia maha mengetahui lagi maha mendengar akan tiap kesedihanmu, akan tiap tangisanmu.Jadi usah risau, berdoalah memohon padaNya, merayu-rayu padaNya, luahkanlah segala kegusaran hati dihadapanNya. Insyaallah itulah yang terbaik. Sekian Wassalam.

Gambar dari incik gugel


Dalam keterbatasan aku hanya mampu berdoa.

"Ya Allah Robb sekalian manusia, hilangkanlah kesengsaraan ini dan sembuhkanlah ia. Karena sesungguhnya Engkau Maha Penyembuh dan tidak ada kesembuhan melainkan hanya dari-Mu yaitu kesembuhan yang tidak  mennggalkan penyakit lagi"

 p/s : Kerna aku tahu aku bukanlah manusia yang sempurna yang bisa menempuhi ujian itu dengan cara yang paling tenang, maka ya Allah bantulah aku hambaMu yang lemah, agar aku tidak tersasar dari jalanMu, agar aku bisa bersyukur dengan setiap ujian yang menimpa.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...